WEI SAN

Unit:S3
Major: SJKC BAHASA CINA
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: CANON EOS 700D

Search This Blog

Powered by Blogger.

Amali Mini Studio Fotografi dan Contoh Foto

       Pada 1.4.2021 (Khamis), saya menjalankan satu amali mini studio fotografi bersama Goh Bee Leng setelah light box berjaya dihasilkan. ...

Wednesday, February 17, 2021

Amali 9: Shape and Form, Patterns dan Framing


 Hari ini 18/2/2021 ( Khamis), saya telah belajar komposisi shape and form, patterns dan framing dengan mendalam lagi. Setelah menjalankan amali, saya sedar bahawa saya dapat membezakan komposisi shape and form, pattens dan framing. Di bawah adalah contoh-contoh gambar yang saya ambil:

1.Komposisi: Shape and Form

Aperture: f5.6

Shutter speed: 1/250

ISO: 100


2.Komposisi: Patterns

Aperture: f6.8

Shutter speed: 1/125

ISO: 100


3.Komposisi: Framing

Aperture: f5.6

Shutter speed: 1/250

ISO: 100


Rumusannya, saya dapat mengaplikasikan komposisi ketiga-tiga ini dengan tepat dan betul supaya menghasilkan gambar foto yang cantik.

0 comments:

Post a Comment