WEI SAN

Unit:S3
Major: SJKC BAHASA CINA
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: CANON EOS 700D

Search This Blog

Powered by Blogger.

Amali Mini Studio Fotografi dan Contoh Foto

       Pada 1.4.2021 (Khamis), saya menjalankan satu amali mini studio fotografi bersama Goh Bee Leng setelah light box berjaya dihasilkan. ...

Monday, February 15, 2021

Amali 8 : Night Photography


Pada 16 Februari malam, saya menangkap gambar pada waktu malam. Saya faham kepentingan mengatur kombinasi ISO, Shutter Speed, Aperture yang sesuai untuk mengambil gambar foto malam selepas pengajaran yang disampaikan oleh Encik Zaki. Di bawah berikut merupakan hasil night fotografi saya.

Gambar 1 
ISO 1000
Shutter speed 1/100
Aperture f 1.8

Gambar 2 
ISO 1500
Shutter speed 1/100
Aperture f 5.6

Gambar 3
ISO 1500
Shutter speed 1/100
Aperture f 11

Ketiga-tiga gambar tersebut saya paling suka gambar kedua kerana gambar tersebut adalah paling jelas dan cahayanya amat memuaskan. Oleh itu, ingin menangkap night foto yang cantik mestilah cuba beberapa kali sehingga puas hati. Dapat tangkap gambar lawa, mana tak seronokkan ? hehe...

0 comments:

Post a Comment