WEI SAN

Unit:S3
Major: SJKC BAHASA CINA
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: CANON EOS 700D

Search This Blog

Powered by Blogger.

Amali Mini Studio Fotografi dan Contoh Foto

       Pada 1.4.2021 (Khamis), saya menjalankan satu amali mini studio fotografi bersama Goh Bee Leng setelah light box berjaya dihasilkan. ...

Saturday, January 30, 2021

Amali satu : Teknik Memokus


 Di sini, saya akan kongsikan pengalaman saya bagi mengaplikasikan teknik memfokus dengan menggunakan kamera dslr saya.


Inilah bukti saya meletakkan kamera saya di atas tripod.....Jelasnya bahawa ia sangat stabil.


Ini cara saya memegang tapak kamera supaya ia berada dalam keadaan yang stabil dan boleh memfokus pada objek.


Seterusnya, saya juga akan ejas lens kamera bagi menangkap gambar yang ingin saya ambil.






0 comments:

Post a Comment